XII. LEKCIJA - Razumijevanje udruge

Nakon izrade strateškog dokumenta udruge, temeljenog na stvarnom i realnom stanju udruge i gospodarske djelatnosti, imate dokument kojeg se je sada potrebno znati pridržavati i revidirati ga nakon evaluacije postignuća. Za navedeno je bitno imati osobe koje će raditi na tome, ali i na poboljšavanju svojih znanja i vještina iz područja upravljanja organizacijom/udrugom. Iako pričamo o upravljanju udrugom, moramo imati na umu da je udruga, a pogotovo ona koja ima gospodarsku djelatnost jako slična poduzeću i da su menadžerske vještine njezinog rukovodstva jako bitne. Uspješne udruge svakako odlikuju ljudi i brzina kojom uče, kako prate događaje iz zajednice u kojoj djeluju i kako se odnose prema korisnicima svojih usluga. Udruga kao cilj prvenstveno mora stalno slijediti zacrtanu misiju, viziju i vrijednosti uz paralelno održavanje ugleda i brenda udruge.

Puno puta se od osnivanja udruge pa do njezine prve godine postojanja ili ne dogodi ništa ili se puno toga promijeni, odnosno zahtjeva promjenu. Ukoliko se ništa ne dogodi, udruga očito ne funkcionira i nema nikakve aktivnosti te je zaključak da upravljačka struktura nije odgovarajuća i da se moraju dogoditi promjene po pitanju nje ili po pitanju ciljeva, djelatnosti udruge. Također, druga krajnost je da se dogodi hiperprodukcija aktivnosti, no da se tada uvidi da one nisu u skladu sa statutom i sa onim ciljem zbog kojega je udruga osnovana i da su opet nužne promjene. Uvođenje promjena može biti definirano kao problem i kao razdor, te je zbog toga bitno imati osobu koja će pokrenuti uvođenje promjena i dokazati da je udruga organizacija koja neprestano uči i koja treba svakodnevnu brigu i da to puno puta uključuje različite promjene.

U narednim lekcijama ćemo govoriti upravo o takvoj organizaciji koja neprestano uči i koja se mijenja u skladu s potrebama svoje ciljane skupine, tržišta, a u skladu sa svojim ciljevima i vrijednostima.

UVOĐENJE PROMJENA U UDRUGU

Predsjednik kao osoba koja upravlja organizacijom bi za udrugu trebao izgraditi okruženje koje se temelji na neprestanom učenju čime će se postići protok bitnih informacija i provedba odgovarajućih planova unutar i izvan udruge. Zbog navedenoga, u mnogim postojećim udrugama je potrebno redefinirati ulogu „uprave“ (najčešće upravnog odbora). To znači da je ponekad potrebno iz nje maknuti ljude koji nemaju zadatke ili im je potrebno dodijeliti zadatke/uloge poput: planiranje, projektni management, financijsko poslovanje, revizija, marketing. „Sjediti“ u upravi ne treba nitko tko na mjesečnoj bazi neće referirati o ostvarenom i planu za naredno razdoblje iz područja za koje je zadužen. Biti u upravljačkom tijelu udruge je velika čast, ali ujedno i velika odgovornost i stoga ta funkcija ne bi trebala biti samo na papiru. Ukoliko se radi samo o fiktivnoj ulozi onda puno puta prestaje biti i čast jer takve udruge uglavnom ne posluju dobro zbog nedostatka kadra koji bi s njima kvalitetno upravljao.

Upravljačka struktura moraj biti formirana tako da se u svojoj budućnosti usmjeri isključivo na pružanje usluga/aktivnosti za svoje članove, kupce, svoju lokalnu zajednicu.

Kako se organizirati za takvu budućnost?

Okretanjem hijerarhijske piramide u korist članova/kupaca/volontera/krajnjih korisnika. 

Sve što se napravi u udruzi mora imati širu korist od koristi upravljačke strukture ili zaposlenih u udruzi.

Prepoznavanjem važnosti rada volontera/zaposlenika koji rade s članovima, kupcima i krajnjim korisnicima

Oni koji direktno rade sa osobama zbog čije koristi udruga treba i postojati trebaju imati najvažniju ulogu u okretanju piramide jer imaju najbolje informacije što korisnici usluga i proizvoda/aktivnosti misle o radu udruge i onome što koriste. Isto tako, puno puta je bitno imati zaposlenu osobu u udruzi koja će raditi na informiranju članova i tajničkim poslovima. Svakodnevnim dolaskom na posao moći će osigurati bolje koristi za korisnike. Zadovoljne osobe sa svojim radnim mjestom će ujedno biti i najbolji promotor udruge tim korisnicima, ali i ostalima koje svakodnevno susreću.

 

Biti u upravljačkom tijelu udruge je velika čast, ali ujedno i velika odgovornost i stoga ta funkcija ne bi trebala biti samo na papiru. Ukoliko se radi samo o fiktivnoj ulozi onda puno puta prestaje biti i čast jer takve udruge uglavnom ne posluju dobro zbog nedostatka kadra koji bi s njima kvalitetno upravljao.

Autorica teksta: Emilija Malovčak, CLIP Našice 

 

Edukacija se organizira u sklopu provedbe EU projekta "Društvenim poduzetništvom do uspjeha na nogometnom terenu".

Projekt je financiran EU sredstvima iz Europskog socijalnog fonda.

Nositelj projekta: NK „Motičina“ Donja Motičina

Partner: CLIP Našice

Suradnik: Općina Donja Motičina

Vrijednost projekta: 1.199.920,91 HRK

Razdoblje provedbe: 05. listopada 2020. – 05. travnja 2023. godine

 

"Sadržaj edukacije isključiva je odgovornost CLIP Našice."