V. LEKCIJA - Vizija i misija udruge

Svaki uspjeh, kako životni, tako i poslovni zahtjeva definiranje onoga što želimo postići. Kod društvenog poduzetništva je također tako. Prije pokretanje ili prelaska na ovaj oblik poduzetništva potrebno je znači što udruga želi postići i kako vidi svoju budućnost te kako ju planira ostvariti.

„Ako ne znate kojim putem treba ići svaki put će vas tamo odvesti“

Vizija i misija su ono što daje osobnost udruzi, zato nikada nemojte kopirati, prepisivati tuđe izjave. Kreirajte ih tako da budu odraz vaše udruge, njezinih djelatnosti i ciljeva zbog kojih je i osnovana.

 

VIZIJA

Vizija označava predodžbu budućeg stanja udruge, prikaz njezine realne željene budućnosti. Njome se ukratko definiraju dugoročno željeni rezultati djelovanje udruge.

Vizija:

  • daje odgovor na pitanje što udruga želi ostvariti u budućnosti,
  • pomaže upravi da planira položaj udruge u budućnosti
  • potrebna i korisna je kako rukovodstvu udruge, tako i zaposlenicima i članovima kao potreban smjer djelovanja

Primjer vizije:

„Vizija CLIP Našice je biti aktivan sudionik sustava za kreiranje strateških dokumenata i planova te podrška  gospodarskom i društvenom razvoju Osječko – baranjske županije i države.“

 

MISIJA

Nakon postavljanja definicije gdje želimo da udruga bude u budućnosti potrebno je definirati put kojim ćemo doći do tamo, odnosno misiju.

Poznavanje puta napretka bitno je i zbog ostvarivanja kvalitete budućeg poslovanja.

Misija udruge:

  • mora biti vodič za aktivnosti i djelatnosti udruge koje će dovesti do željene budućnosti
  • označava osnovnu funkciju ili zadatak udruge i određuje ciljeve udruge prikazane u prostoru i vremenu
  • opisuje vrijednosti i razloge postojanja udruge

Primjer misije:

„Misija CLIP Našice je provedba edukacijskih i savjetodavnih aktivnosti usmjerenih razvoju gospodarstva i civilnoga društva u Osječko – baranjskoj županiji.“

 

Kada su postavljene vizija i misija postavljeni su i temelji za izradu strategije razvoja i akcijskih planova.

Jedan od strateških dokumenata je i poslovni plan kojeg je bitno napraviti prvenstveno zbog same organizacije, a potom i zbog mogućih zahtjeva okoline. On pokazuje je li opravdano i održivo pristupiti realizaciji planirane gospodarske djelatnosti kao temelja za društveno poduzetništvo. Detaljnije izrađen poslovni plan pruža i izvjesniji očekivani uspjeh. U narednim lekcijama ćemo se osvrnuti na samu izradu poslovnog plana.

 

 

„Copy/paste se sve više koristi u različitim segmentima pa tako čak i u strateškom planiranju budućnosti poduzeća, lokalnih zajednica, udruga. To je apsolutno loš pristup koji najčešće vodi do strateški nerealnih investicija i neefikasnog djelovanja.

Nitko nema istu gospodarsku polazišnu osnovu, ista znanja, potrebe i želje pa je copy/paste tuđih strateških odrednica sulud potez.

Vizija i misija su prikaz osobnosti organizacije i trebaju biti odraz realnog stanja i želja.“

Autorica teksta: Emilija Malovčak, CLIP Našice 

 

Edukacija se organizira u sklopu provedbe EU projekta "Društvenim poduzetništvom do uspjeha na nogometnom terenu".

Projekt je financiran EU sredstvima iz Europskog socijalnog fonda.

Nositelj projekta: NK „Motičina“ Donja Motičina

Partner: CLIP Našice

Suradnik: Općina Donja Motičina

Vrijednost projekta: 1.199.920,91 HRK

Razdoblje provedbe: 05. listopada 2020. – 05. travnja 2023. godine

 

"Sadržaj edukacije isključiva je odgovornost CLIP Našice."