II. LEKCIJA - Postavljanje poslovne ideje i provjera njezine izvedivosti
Poslovna ideja je temelj u kreiranju vašeg poduzetničkog poduhvata. Ona je puno širi pojam od pojma „ideja“ i treba dati odgovore na određena pitanja:
- čime ćete se baviti – definiranje proizvoda/usluge
- kako ćete prodavati vaš proizvod/uslugu?
- tko bi trebali biti vaši kupci / korisnici?
- koje potrebe bi vaš proizvod / usluga trebao zadovoljiti kod kupaca /korisnika?
PRIMJER:
Ako vam je IDEJA bilo otvaranje knjigovodstvenog servisa, onda bi poslovna ideja trebala biti šire postavljena:
Otvaranje knjigovodstvenog servisa koji će za usluge imati:
- Računovodstvo
- Obračun plaća
- Porezno savjetovanje
- Poslovno savjetovanje
Usluge će se prodavati u poslovnom prostoru.
Kupci će biti poduzetnici, obrtnici i organizacije civilnoga društva.
Usluge kod korisnika trebaju zadovoljiti sve potrebe točnog, ažurnog i pouzdanog knjigovodstvenog vođenja poslovanja i savjetovanja.
Sada je ujedno i pravo vrijeme da se upitate možete li to sve sami li ćete trebati nečiju pomoć, odnosno hoćete li trebati još zaposlenika.
Kada imate kreiranu poslovnu ideju, treba provjeriti njezinu IZVEDIVOST.
Kod utvrđivanja izvedivosti poslovne ideje važan korak je pomna analiza tržišta.
ANALIZA TRŽIŠTA
Analiza tržišta osigurati će vam spoznaju u kojoj mjeri je izvediva vaša poslovna ideja i prije samoga investiranja vašeg vremena i novca. Tijekom ove analize može se dogoditi da vaša poslovna ideja ima male izglede za uspjeh i to je u redu, cilj promišljenog pokretanja vlastitog posla i je da se takve situacije prepoznaju u ovoj fazi provjeravanja isplativosti poslovne ideje. Ukoliko vam se dogodi da dođete do takve spoznaje, najbitnije je zadržati dobru volju, posvećenost i pokušati definirati novu poslovnu ideju.
Analizu tržišta možete napraviti koristeći Internet i na njemu poslovne registre i adresare, ali i samim poznavanjem sredine u kojoj planirate poslovati (puno jednostavnije za male sredine).
Kod analize tržišta trebate prikupiti podatke o:
- proizvodu/usluzi i njihovom procesu proizvodnje
- opremi i zalihama te vještinama potrebnima za pokretanje posla i vođenje vaše poslovne djelatnosti
- dobavljači i distribucija vaših proizvoda/usluga - tko su dobavljači opreme i materijala vama potrebnih za poslovanje; koji su kanali distribucije vašeg proizvoda/ usluge
- najpogodnijem mjestu za lokaciju vašeg poduzeća (hoćete li imati vlastiti prostor ili prostor u najmu)
- konkurenciji (broj, kvaliteta onih koji prodaju slične proizvode/usluge)
- vašim potencijalnim klijentima - oni koji će kupovati vaš proizvod/uslugu (spol i starosna dob zbog poznavanja sklonosti i kupovnih navika, dohodak i zanimanje zbog poznavanja kupovne moći klijenata)
Nakon detaljnog prikupljanja ovih podataka moći ćete napraviti KOMPARATIVNU PREDNOST vašeg proizvoda/usluge u odnosu na konkurenciju i IDENTIFICIRANJE POTREBNIH SREDSTVA.
KOMPARATIVNA PREDNOST
Potrebno je da opišete prednosti vaših proizvoda/usluga (npr. cijena, kvaliteta, lokacija) uspoređujući navedeno s onim što nudi vaša konkurencija. Potrebno je i da odredite distinktivna obilježja vašeg proizvoda/usluge – ono što će vaš posao činiti privlačnim za kupce/klijente.
IDENTIFICIRANJE POTREBNIH SREDSTVA
Kod ove faze razvoja poslovne ideje, na temelju prethodno odrađenog već imate identificirana neka sredstva potrebna za pokretanje i funkcioniranje vašeg posla. To će vam biti kostur i pomoć prilikom izračuna troškova.
„Uvijek postoje rješenja koja stvaraju bolja stanja od postojećih“
Prijave za besplatno e-mail savjetovanje vezano uz razvoj vaše poslovne ideje i mentoriranje u izradi Poslovnog plana su moguće OVDJE.
NAPOMENA: Prijaviti se mogu i osobe koje su već u fazi izrade Poslovnog plana jer ćemo s njima odmah krenuti u mentoriranje. Svakako preporučamo praćenje web edukacije kao alat za eventualno revidiranje vaše poslovne ideje.