IX. LEKCIJA - Formuliranje strategije razvoja udruge, njezina implementacija i ocjena njezine učinkovitosti

S ovom lekcijom nastavljamo sa strateškim managementom udruge i njegovim etapama.

3. FORMULIRANJE STRATEGIJE

Formulirati strategiju znači osmisliti proces ostvarenja dugoročnih ciljeva sa svrhom efektivnog upravljanja prilikama i prijetnjama iz okoline udruge s obzirom na snage i slabosti udruge. Strategija treba izražavati prioritete, ciljeve i mjere/aktivnosti tako da oni ostvaruju viziju, misiju i ciljeve udruge.

POLITIKE UDRUGE – DA ILI NE?

Strategija udruge mora odražavati i politiku udruge kao i njezine vrijednosti.

Politikom udruge se preciziraju stavovi/načela/ kriteriji po kojima će se donositi odluke i akcije u poslovanju udruge. Potrebno ih je definirati za sva bitna područja djelovanja udruge (promocija udruge, gospodarska djelatnost..) i primjenjivati na sve ponavljajuće situacije. Politike označavaju unaprijed zauzete stavove u vezi s pitanjima koja će se pojaviti u poslovanju udruge i osiguravaju usmjeravanje djelovanje udruge k ciljevima, olakšavajući koordinaciju te sprječavajući odstupanja od planiranih aktivnosti.

VRIJEDNOSTI UDRUGE

Vrijednosti udruge prikazuju zajednička uvjerenja i načela kao smjernice za ponašanje članova udruge. One su najmoćniji alat s kojim udruga može utjecati na svoje članove i zaposlenike. Organizacijske vrijednosti se sastoje od sadržajnih (govore koja su ponašanja važna) i intenzitetskih obilježja (govore koliko su važna). Na temelju njih se može odrediti npr. je li za udrugu bitan timski rad i ako je, do koje mjere ili npr. koliko je bitan rad s korisnicima aktivnosti udruge, važnost kreativnosti, inovativnosti. Vrijednosti udruge se mogu rangirati po intenzitetu i tada čine sustav organizacijskih vrijednosti udruge.

Sastavnice strategije su:

  • Prioriteti
  • Ciljevi
  • Mjere/ aktivnosti

a kroz njih istrategija razvoja udruge skazuje politiku i vrijednosti udruge.

Više o samom postavljanju ciljeva, prioriteta i mjera govoriti ćemo u lekciji nakon obrade SWOT analize.

 

4.         Implementacija strategije

Nije dovoljno, a nema ni smisla imati strategiju razvoja ukoliko je se udruga neće primjenjivati. Implementacija strategije je proces stavljanja strategije i politika u provedbu kroz razvoj akcijskog programa u skladu s budžetom udruge. Što to znači? Laički rečeno, to znači da udruga treba provoditi one aktivnosti koje su od prioriteta udruge i u skladu s financijskim mogućnostima udruge.  Na taj način će udruga maksimalno ostvarivati svoje ciljeve na korist svojih članova i korisnika usluga.

5.         Kontrola i evaluacija strategije

Kontrola i evaluacija su završna faza strateškog managementa i odnose se na monitoring i evaluaciju procesa strateškog managementa s ciljem postizanja njegove apsolutne funkcionalnosti i daljnjeg unapređenja udruge.

Navedeno uključuje usporedbu aktualnih postignuća s utvrđenim standardima kako bi se ustanovila učinkovitost i eventualna odstupanja. Ukoliko postoje odstupanja definiraju se njihovi uzroci i poduzimaju mjere za otklanjanje tih odstupanja.

 

U slijedećoj lekciji obrađujemo SWOT analizu kao temelj za daljnje korake.

 

„Strategija razvoja udruge nema smisla ukoliko se neće implementirati u djelovanje udruge. Također, treba imati na umu da je potrebno znati i evaluirati uspješnost njezine implementacije kao i korigirati eventualna odstupanja.“

Autorica teksta: Emilija Malovčak, CLIP Našice 

 

Edukacija se organizira u sklopu provedbe EU projekta "Društvenim poduzetništvom do uspjeha na nogometnom terenu".

Projekt je financiran EU sredstvima iz Europskog socijalnog fonda.

Nositelj projekta: NK „Motičina“ Donja Motičina

Partner: CLIP Našice

Suradnik: Općina Donja Motičina

Vrijednost projekta: 1.199.920,91 HRK

Razdoblje provedbe: 05. listopada 2020. – 05. travnja 2023. godine

 

"Sadržaj edukacije isključiva je odgovornost CLIP Našice."